Waarom Arcadius?
Van de uitdagende coronaperiode een deugd maken om na te denken over je professionele leven en het terug op de juiste rails te zetten: dat is nu precies wat Karishma Gurditta heeft gedaan. Ze besefte dat haar job niet langer overeenkwam met haar initiële ambitie om een echte office manager te zijn. Ze besloot haar carrière in handen te nemen. Sindsdien heeft ze Arcadius leren kennen en is ze gestart in haar droombaan als Office Manager bij een management consulting bedrijf. We laten Karishma de details van haar zoektocht vertellen.
#opentowork, de motor van mijn zoektocht
Toen ik echt begon te zoeken, heb ik de #opentowork geactiveerd op mijn LinkedIn profiel. Onmiddellijk waren er meer profielbezoeken. De jobinterviews en aanbiedingen volgden dan ook snel. Ik had echter een heel duidelijk beeld van de omgeving, de taken, de sfeer en het salaris dat ik zocht. Toen ik de vacature van Office Manager op de LinkedIn-pagina van Arcadius zag, dacht ik: “Yes! Dit is voor mij de ideale job”. In die internationale omgeving zou ik ook mijn Engels intensief te kunnen gebruiken. Ik solliciteerde meteen.
« Ik heb de open aanpak van Arcadius enorm geapprecieerd. Alle elementen lagen vanaf het begin op tafel:
de taken, het bedrijf en het salaris. Kristel is een echte coach.
Naast het geven van heldere feedback en snelle antwoorden heeft ze me echt geholpen
bij de moeilijkere onderhandelingen”, vertelt Karishma.
Helderheid en transparantie
Tijdens mijn initiële telefoongesprek met Kristel kreeg ik een eerste toelichting. Op deze oproep volgde onmiddellijk een e-mail met concrete informatie: het bedrijfsprofiel, de doelstellingen van de functie, een overzicht van taken en zelfs salarisdetails. Ik heb deze open manier van communiceren erg gewaardeerd. Al mijn vragen werden steeds heel snel beantwoord. Toen ik van Bergen naar het kantoor van Arcadius in Diegem kwam, had ik vertrouwen in mijn kandidatuur. Kristel was zeer gastvrij. Ik voelde me meteen op mijn gemak. Mijn interview was eigenlijk meer een gewoon gesprek. Vanaf dat moment waren ook de verschillende stadia van mijn rekrutering duidelijk.
Coach en tussenpersoon
Goed voorbereid en grondig gebrieft door Kristel, heb ik een aantal interviews doorlopen: een eerste videoconferentie met de Brussels Director om een meer gedetailleerd beeld te geven van zijn rol en het bedrijf, dan een tweede videoconferentie met HR en de betrokken directeur meer gericht op het kantoormanagement. Daarna ben ik naar Brussel gegaan voor het laatste interview. Gedurende deze periode was Kristel zeer aanwezig en bood ze me regelmatig duidelijke feedback. Ze was echt als een verbindingspersoon tussen mijn toekomstige werkgever en mezelf. Tijdens de loononderhandelingen was zij een echte steun. Ik kon in de best mogelijke omstandigheden mijn nieuwe contract tekenen. Het starten van een nieuwe job in de coronaperiode betekent ook online onboarden. Ik moet eerlijk toegeven dat alles zeer goed georganiseerd was. Ik maakte de juiste keuze want zie een mooie toekomst voor mezelf in dit bedrijf.
Ben jij net als Karishma op zoek naar een partner om jouw droomjob te vinden en ontdek je graag wat Arcadius voor jou kan betekenen? Surf naar onze website voor meer informatie.
Of ben je op zoek naar administratieve versterking die perfect in jouw team of bedrijf past? Arcadius is al meer dan 25 jaar dé specialist in het selecteren en rekruteren van meertalige assistenten en management ondersteunde professionals. Ontdek hier hoe we voor jou de #perfectmatch zoeken of contacteer ons team via +32 2 709 72 71.